שתפו את הכתבה:

שינויי דיירים

איך לבצע שינויים בדירה בעלויות מופחתות

שינויי דיירים הוא מונח המתאר את ההליך שבו רוכשי דירות משנים או משדרגים את הדירה שקנו מהקבלן. היות והדירה היא סוג של מוצר גנרי, רבים מבין רוכשי הדירות מעוניינים לבנות דירה ייחודית ולהתאים אותה לצרכים האישיים. נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי כתשעים אחוז מרוכשי הדירות החדשות מבקשים לבצע שינויים במפרט הטכני, בתכנון וברמת הגימור. על אף שזהו מנהג נפוץ, שינויי הדיירים עלולים להעלות באופן משמעותי את המחיר הסופי של הדירה.

שינויי דיירים - שינויים בדירה

שינויי דיירים – המחירון שיעזור לכם להוזיל את מחירי השינויים

השינויים שמבצעים הדיירים יכולים להיות שינויים צנועים וסטנדרטיים בעלות של עשרת אלפים עד חמש עשרה אלף שקלים לדירה ויכולים להיות שינויים משמעותיים כמו למשל שבירת כל הקירות בדירה, עיצוב מחדש ועוד, בעלות של מאות אלפי שקלים. מטבע הדברים רצוי לבצע את השינויים בדירה, כמו שינוי מפרט הדירה או שדרוג החומרים, לפני התחלת הבנייה, בשלב זה זול וקל יותר לבצע אותם.

לא כל הקבלנים אוהבים לבצע את השינויים ,חלק מהשינויים מהווים טרחה רבה עבור הקבלנים. במקום להישאר במודל אחיד של הדירות, הם נאלצים להתעכב על תיקונים קטנים או גדולים. בבניינים גדולים מספר השינויים יכול להגיע לעשרות ואפילו למאות שינויים ומהווים עול והכבדה על הקבלן.

על אף הקשיים של הקבלן בביצוע השינויים, שינויי הדיירים מהווים מקור הכנסה נוספת ולעתים אף מרכז הרווח עבור הקבלנים. חברות גדולות מעסיקות אדריכלים, רכז לשינויי דיירים ולעתים אף מחלקה שלמה העוסקת בנושא זה ואשר אמורה לשבת עם רוכשי הדירות, לשמוע ולייעץ באשר לשינויים, אך גם למצוא דרך איך להרוויח כסף במסגרת השינויים שהם מבצעים.

רוכשי דירות רבים מופתעים מהמחירים שדורשים הקבלנים, חלק מהמחירים הם מחירים קבועים, אך חלק נתונים למשא ומתן. אם יבקש הלקוח להוזיל את עלויות השינויים באמצעות אנשי מקצוע חיצוניים מטעמם, הוא ייתקל בדרך כלל בסירוב של הקבלן.

דיירים שלא לומדים היטב את רמת המחירים של השינויים הנפוצים עלולים למצוא את עצמם משלמים עשרות אלפי שקלים עבור השינויים ומייקרים מאוד את המחיר הסופי של הדירה.

כדי להקל ולעזור לרוכשי הדירות בעת ביצוע השינויים, מציגה חברת "רמדור" מחירון ממוצע של כל מחירי השינויים הנפוצים. אל תנהלו משא ומתן עם הקבלן לפני שעיינתם במחירון ובדקתם את מחירי השוק של השינויים שאותם אתם מעוניינים לבצע.