Stratasys בחרו תחזוקנית!

שתפו את הכתבה:

Stratasys בחרו תחזוקנית!

"תחזוקנית מאפשרת לנו לתכנן קדימה ולחסוך בהוצאות תפעול"

"שנה שעברה חסכנו 4 מיליון דולר כי ידענו לנהל אחזקת מונעת של מבנים תעשייתיים נכון ולתעדף משימות שונות"

ניר הורוביץ, מנהל צוות אחזקה, Stratasys
STRA 2

Stratasys מובילה בינלאומית בפתרונות טכנולוגיים ותוספים לתעשיות התעופה וחלל, רכב, מוצרי צריכה, עיצוב, חינוך ושירותי בריאות. במשך למעלה מ-30 שנה, החברה הניעה חידושים תכליתיים שיוצרים ערך חדש לתהליכי מחזורי החיים של מוצרים, החל מעיצוב אבות טיפוס ועד כלי ייצור וחלקים.

Stratasys מספקת יישומים פורצי דרך ספציפיים לתעשייה המאיצים תהליכים עסקיים ומשפרת ביצועים עסקיים עבור אלפי חברות טכנולוגיות המכינות את עצמן אל העתיד המתייעל.

הצורך:

התחלתי דרכי בשנת  2008 בחברת סטראטאפ עם מינימום ציוד ותחילת בנייה התהליכי אחזקת מונעת . "נכון להיום יש לנו מעל 3000 ציודים שונים  במערך אחזקה מונעת " אומר ניר חורוביץ, מנהל צוות אחזקה בחברה.

"בתחילת הדרך של החברה והמשך צמיחה של חברה החלטנו להפסיק לנהל תהליכי עבודה וניהול בקבצי אקסל ולעבור למערכת חכמה שיודעת לתכנן את כל העבודות  מראש ולייצר משימות לכל תהליכים וגורמים שונים".

 

הפתרון:

תוכנת ממוחשבת התחזוקנית עוזרת לנו לנהל את מערך האחזקה, מספקת לנו דוחות ומאפשרת לנו תכנון אחזקת מונעת שנתית/רבעונית / חודשית  ושבועית ופריסת העבודה למצב של גאנט שנתי בתכנון מראש.

 

איך זה בא לידי ביטוי?

בתחזוקנית יש המון פתרונות בנושאים מורכבים כמו ניהול דוחות. בלחיצת כפתור אני יכול לקבל את כל ההיסטוריה על כל הציוד נדרש ,מידע נוסף  על לקוח/ הזמין, מה הם הזמנים המדויקים של בדיקות שוטפות והיסטוריה על תקלות.

כל מידע מאוד חשוב לנו כשמנהלים מבנה תעשייתי .

 

 

 לדוגמה:

בפתיחת הציוד שנמצא באחריות לתקופה מסוימת ונפתחת על ציוד קריאת שירות  ,ניתן לזהות  בדוחות  שינה אחריות על ציוד , אנו רואים את זה בבירור וככה חוסכים זמן לפענח תאריכים מול ספקי שירות ומי גורם שמטפל בתקלה שבאחריות .

שנה שעברה חסכנו 4 מיליון דולר כי ידענו לנהל אחזקת מונעת של מבנים תעשייתיים  נכון ולתעדף משימות שונות  

קשה לפספס קריאת שירות או טיפול בציוד כשה יש לנו תוכנית מסודרת וממוחשבת , שנותנת אפשרות לתכנן משימות שונות ,אחזקת מונעת , לנהל דוחות , להוציא רשימות על ציודים שונים  , לעבור על היסטוריה של תקלות  ועוד –וזה גורם להצליח ובגדול!

 

מה המבקר חושב?

יש לנו בדיקות ISO לעיתים קרובות ומוקפדות והמבקר שלנו מאד מתרשם מהצורה שבה אנחנו מתנהלים בתחזוקנית.

הוא רואה שהכל מנוהל תוכנת ממוחשבת  וזה עוזר לי לישון טוב בלילה ! בתור מנהל אחזקה, אני יודע שלא נשכח  שום משימה באחזקה והכל מנוהל ומתוחזק כמו שצריך.

כל בוקר אנחנו פותחים את הקריאות שירות או משימות שונות , ממיינים את אותם, שולחים לטכנאים את המשימות שלהם וזה עוזר לניהול האחזקת מונעת /שבר  מרחוק בקלות וביעילות וניתן להתחבר  מכל מקום על מנת לבצע עדכונים ולתת פתרונות בזמן אמת!

 

"תחזוקנית פועלת במספר רב של מפעלי תעשיה שונים, בתי חולים וחברות ניהול אחזקת מבנים. הצורך לניהול מערך האחזקה ומיכון תהליך העבודה מאפשר לארגונים התייעלות תפעולית וחיסכון משמעותי בתקציב האחזקה. השילוב של היכולות התפעוליות במערכת המשולבות עם אפליקציות ידידותיות לניהול משטח ומנגנון BI אשר מציף תובנות בזמן אמת, נותן ללקוחותינו ערך אמיתי".

איציק רביבו, מנהל מוצר תחזוקנית רמדור

תועלות התחזוקנית לארגון

עם התוכנה ממוחשבת תחזוקנית , אנו לא  מפספסים שום קריאת שירות או משימה מסוימת ,זה  חוסך מלא שעות  עבודה של עובדים , ניהול קל מול קבלני חוץ  – בקליק אחד ניתן להוציא להם משימות רשומות מראש בתוכנת תחזוקנית ,עזרה גדולה בעבודה מול מוסד כמו כבאות והצלה  – מגישים  את כל המסמכים הדרושים במידת הצורך, זה פשוט וקל כי הכל מתועד ומסודר ומנוהל נכון.

כשהתחזוקנית מנהלת לנו את כל הקריאות שירות והכל מטופל, ניתן לחסוך בשעות עבודה העובדים,

חוסך זמן, חוסך תכנון נוסף , כל הטכנאים שלי עצמאים כי לכל אחד יש אפליקציה תחזוקנית בתוך מכשיר נייד , כך שבאמצעות האפליקציה הם פותחים קריאה מעדכנים סטטוס באופן און ליין .

אני אישית ,מרגיש שיש פחות שיחות טלפונים מצד הלקוחות על סטטוס ביצוע קריאת שירות , ניתן ליראות בתכנה ממוחשבת והכל מתועד ורשום לי בצורה מסודרת.

ניתן לנהל תקלות חוזרות ולהבין איפה בעיית השורש של תקלה ,בקליק ניתן להוריד בקובץ אקסל – רשימת ציודים שונים וישנים ואז לשקול להחלפת ציוד או המשך תיקון  (מזגנים, מטפים וכו)

דוגמה לחיסכון בכסף

לדוגמה : נכון להיום, על מנת לטפל במיזוג אויר במבנים תעשייתיים  עולה  לנו בערך 150K בשנה מול ספק חיצוני .

במידה לא היה רשום  בתחזוקנית על כל ציוד את מועדי טיפול תלת חודשים , ונניח שספק חיצוני לא הגיעה  למועד הטיפול לפי  תוכנית חוזה שירות  , הם "ספק חיצוני " מהצד שלהם חסכו משבים על טיפול והוצאות נלוות  אך לעומת החברה STRATASYS שמפסידה בטיפול או מספר טיפולים (לפי התוכנית) וזה יגרום לנזק של ציוד אלקטרומכני והוצאות נוספות (בלאי מוגבר) .

בתחזוקנית, רשום את הביקור המתוכנן קדימה, זה קופץ ומתריע ואין מצב לפספס את הביקור של ספק חיצוני ! משם אני גם רואה יומן שינויים (מה קרה בסטטוס של קריאה? טיפלו בה ? איך זה מתקדם?)

 

אתה מרגיש שהתחזוקנית שיפרה לכם את תהליכי העבודה בארגון?

בטח!

זה פשוט כיף כי זה כל כך קל גם הדרג הניהולי מוציא דוח לבד בעצמו, אני רואה מה נעשה מה לא נעשה ושואל את גורמים על סטטוס של משימות ואיך מתקדם בנושא .

יש גם תרשימים צבעונים באיזה סוג עבודות שונות שטופלו בעבר  (חשמל, מיזוג, אינסטלציה , שבר מכני , גילוי אש ).

בלי תחזוקנית קשה מאוד לפתוח את הבוקר , כנ"ל לעובדים של אחזקה , כשהכול מתועד ורשום, החיים קלים יותר.

כשיש תוכנה כזו שיודעת לנתח, אתה כמנהל יודע לתת תשובות מהירות ומקצועיות, הכנת דוחות וניהול כללי של מערך אחזקה.