שתפו את הכתבה:

כתב כמויות בנייה – הבסיס לכל פרויקט הנדסי

כתב כמויות בנייה הוא מושג נפוץ בענף הבנייה. כתב הכמויות מציג את כל סעיפי העבודה הנדרשים לבנייה ואת הכמות הנדרשת בכל סעיף. על כתב כמויות הבנייה לכלול את כל הסעיפים המתייחסים לכל שלבי הבנייה החל מפיתוח הקרקע ועד לגמר הפרויקט. זהו מסמך חיוני המהווה בסיס לכל בנייה של פרויקט הנדסי או שפוצים של פרויקט קיים.

כתב כמויות בנייה – מה כותבים בו?

כתב כמויות בנייה מכיל מידע ואינפורמציה חיונית לפרויקט. כתב הכמויות מתייחס לנתונים קונסטרוקטיביים, לנתונים הנדסיים, לחיבורים למערכות השונות ולכל אינפורמציה נוספת המתייחסת לתוכנית המבנה.

כתב הכמויות מפרט גם את סעיפי העבודה והעלויות של כל סעיף, החל מעלויות הפירוק וההריסה ועד לביצוע הסופי של הפרויקט. כתב הכמויות יכלו גם את מפרטי העיצוב ורמת הגימור כמו מידע על מפרטי החשמל, סוג הריצוף והפאנלים בפרויקט, טיפול בפתחים וקיום או הוספה של אלמנטים דקורטיביים מיוחדים.

אחד השימושים החשובים של כתב הכמויות הוא ביצוע אומדן עלויות לקראת תהליך הבנייה, ולכן חשוב לבצע את כתב הכמויות בצורה נכונה ומדויקת. ככל שכתב הכמויות יהיה מדויק יותר, כך גם הפרויקט יתנהל בצורה יעילה, חלקה ונכונה, לא מכשולים או הפתעות במהלך הביצוע של הפרויקט.

תוכנה לניהול כתבי כמויות של חברת "רמדור" תאפשר לכם לקבל תמונת מצב עדכנית בכל רגע נתון ולשפר באופן משמעותי את יכולת השליטה והבקרה על הפרויקט. באמצעות התוכנה תוכלו לבנות כתב כמויות אומדן באופן מיידי ומדויק.

כתב כמויות תוכנה מבית "רמדור" מאפשר לכם ארגון וניהול נכון של הפרויקט החל משלב הרעיון, אומדן הכמויות, העלויות ועוד. באמצעות התוכנה הייחודית תוכלו לצמצם עד למינימום את הטעויות, לפתור בעיות, לנהל היטב את המשימות המורכבות, לבנות לוח זמנים עדכני, לשתף את כל הגורמים הלוקחים חלק בפרויקט, לאפשר להם להוסיף הערות ועוד.

המערכת מבית "רמדור" מאפשרת בנוסף ניהול חוזי תכנון במודולים של שכ"ט המתוכננים לפי תעריפים שונים המקובלים בשוק.