שתפו את הכתבה:

הבטחת איכות

הבטחת איכות זהו שם כולל לכל השיטות ולכל האמצעים הנדרשים כדי להבטיח את האיכות של המוצר או השירות המסופקים לצרכנים. הגדרת המושג איכות הוא כאשר המוצר עומד בכל הציפיות של הלקוח הפוטנציאלי. כל ניהול של פרויקט אינו שלם ללא ניהול של פן האיכות.

בקרת איכות בפרויקט בניה

הבטחת איכות – מה ההבדל בין הבטחת איכות לבין בקרת איכות

אנשים רבים נוטים לבלבל בין שני המושגים, הבטחת איכות ובקרת איכות על אף שכל מושג מתאר תהליך שונה במהותו ובתכלית.

הבטחת איכות הוא תהליך העוסק בנושאים כמו פיקוח, ביקורת ובדיקת אימות. כל התהליכים האלו מלווים את המוצר או את השירות בכל מחזור החיים שלו, החל משלב האפיון, שלב התכנון, שלב הבדיקה ושלב ההפצה. לכל מוצר יש שלבי חיים שונים, ולכן יש להתאים את הבדיקות של הבטחת האיכות באופן ספציפי לכל מוצר.

כדי להבטיח את שביעות רצון הלקוחות יש להגדיר יעדים ברורים ודרישות ייעודיות להבטחת תקן האיכות הגבוה ביותר בכל מוצר או שירות ולעקוב אחרי הביצוע.

בקרת איכות זהו הליך המיועד לבדיקת האיכות של המוצר, איכות הבאה לידי ביטוי במציאת פגמים או מגרעות בהליך הייצור ובתפקיד המוצר. כאשר נמצאים פגמים בתפקוד המוצר יש צורך לאתר את מקור הפגמים, לתקן אותם ולשווק מוצרים בעלי איכות טובה יותר. 

כדי לבצע את התהליך של ביקורת המוצר, נוהגים במפעלים רבים לשלוף בצורה אקראית מוצרים מוכנים או מוצרים הנמצאים בשלבי ההכנה האחרונים, לבצע בהם בדיקות לתקינות המוצר ולהתאמתם להפצה בשוק.

הבטחת איכות בשוק הנדל"ן

ניהול פרויקט בנייה זוהי משימה מורכבת המחייבת ידע מקצועי רב וארגון נכון. בכל פרויקט נדלן משתתפים גורמים רבים ותהליך הבטחת האיכות  מבטיח כי כל הגורמים יעבדו בשיתוף פעולה.

ניהול התהליך של הבטחת איכות בענף הבנייה מבוסס על ההנחה כי יש צורך בגורם חיצוני שילווה כלל פרויקט בנייה בכל השלבים, החל משלב התכנון ועד לשלב הסופי שבו נמסר נכס הנדל"ן ללקוח. את תהליך אבטחת האיכות אפשר לנהל בשתי דרכים, בשכירת של גורם חיצוני שילווה את הפרויקט ויקפיד על הבטחת האיכות או באמצעות תוכנה ייחודית של ניהול איכות הבנייה.