שתפו את הכתבה:

תוכנת תחזוקה, אחזקה מונעת – כדי לשמור על ערך הנכס

כדי לשמור על ערך הנכס ועל איכות החיים של הדיירים חשוב לבצע בכל מבנה פעולות תחזוקה. פעולות התחזוקה מתחלקות לשני סוגים, תחזוקה מונעת ואחזקת שבר. אחזקת שבר היא מונח הבא להגדיר את פעולות התיקון הנדרשות לאחר תקלות ובעיות בציוד ותחזוקה מונעת היא ההגדרה לפעולות המתבצעות באופן קבוע ובפרקי זמן קבועים שמטרתן למנוע תקלות שבר.

תוכנת תחזוקה - אחזקה מונעת לשמירה על ערך הנכס

תוכנת תחזוקה, אחזקה מונעת – כל היתרונות

אי אפשר להתווכח עם העובדה כי תחזוקה מונעת חוסכת הרבה תקלות שבר והוצאות כספיות. ככל שמשקיעים בפעולות של תחזוקה מונעת כך מצליחים להקטין באופן משמעותי תקלות במערכות השונות. רוב הפעולות של תחזוקה מונעת מתמקדות בשמירה על ציוד ורכיבים תקינים כדי לאתר תקלות עוד לפני שהן התרחשו, למנוע השבתה של המערכת ולשמור על ערך הנכס.

מבנים רבי קומות, הן של מגורים, משרדים, בתי עסקים ועוד מורכבים ממערכות רבות, גדולות ומורכבות. ברוב הפעמים קשה לעקוב אחרי כל המערכות הפועלות במבנים הגדולים ותמיד קיים חשש כי לא נצליח לאתר את התקלות בעוד מועד או לעקוב אחרי כל הרכיבים שנשחקו ויש צורך להחליף אותם בטרם תקרה תקלה.

תוכנת אחזקה מטפלת בכל מה שקשור לאחזקה מונעת של הציוד, המבנה, השטחים המשותפים ועוד. באמצעות התוכנה אפשר להגדיר מועדים קבועים לבדיקה ולביקורת של המערכות והרכיבים בכל מבנה.

כל טיפול מונע קובע מראש מתי יבוצע הטיפול, מי יהיה הגורם המטפל, מהן הוראות הביצוע הייחודיות, מהם חלקי החילוף הנדרשים, האם הם נמצאים במלאי באופן קבוע או היכן אפשר לרכוש אותם.

תוכנת התחזוקה פותחת בכל חודש או בכל שבוע, בהתאם להחלטה של החברה המנהלת, כרטיס עבודה מיוחד המגדיר את כל פעולות התחזוקה האמורות להתבצע בפרק זמן זה.

תוכנת תחזוקה מסייעת גם בטיפול בתקלות שבר. מהרגע שבו מתגלים ליקויים ותקלות ויש צורך לבצע תיקונים, התוכנה עוקבת אחרי מהות האירוע, אחרי מיקומו, מתארת את התקלה, מדווחת על הגורמים המטפלים בעבודה ומציגה את סטאטוס התקלה, האם התקלה עדיין בטיפול או שהטיפול כבר הסתיים.

תוכנת התחזוקה היא כלי עזר רב עוצמה בכל מה שקשור לאחזקת מבנים.