שתפו את הכתבה:

אחזקת מבנים – כל המושגים שחשוב להכיר

החברות העוסקות בשירותי אחזקת מבנים מעניקות מענה איכותי וקבוע לכל הצרכים של אחזקת מבנים והכול תחת קורת גג אחת. ההבדל במראה הבית בין בניין המנוהל באמצעות חברה לאחזקת מבנים ולבין ועד בית הפועל על בסיס התנדבותי הוא משמעותי. אומנם זוהי והוצאה גדולה יותר, אך אפשר לראות בה השקעה השומרת על ערך הנכס ומונעת תקלות והוצאות גדולות בהיעדר טיפול קבוע.

תוכנה לניהול אחזקת מבנים

אחזקת מבנים, אחזקה שוטפת, אחזקת שבר, אחזקה מונעת – מושגים שחשוב להכיר

החברה האחראית על אחזקת המבנה מעסיקה גורמים רבים האמונים על מלאכת תחזוק הבניין כמו חברות ניקיון, מומחים בתחום עבודות חשמל, חברות גינון, מומחי הדברה למניעת מזיקים וזוחלים ברכוש המשותף, אנשי אינסטלציה, אנשי תחזוקה בתחום המעלית ועוד. ככל שהבניין גדול יותר ויש בו מערכות מורכבות יותר כמו חדרי כושר או בריכת שחייה, כך גם העבודה של חברת האחזקה מורכבת יותר.

במסגרת התחזוקה השוטפת חברת האחזקה אחראית על גביית דמי ועד הבית מכל הדיירים. החברה שומרת על קשר רציף עם נציגות הבניין כדי לשמוע על הבעיות ועל תקלות, לטפל בהן במהירות האפשרית ולדווח לדיירים על תוצאות הטיפול.

אחזקה מונעת היא סדרה של טיפולי תחזוקה המיועדת למניעת כשל בציוד או באחת המערכות בבניין, עוד לפני שזה קרה. אחזקה מונעת מתרכזת בשימור ובשיפור של אמינות הציוד, בבדיקות שגרתיות בהחלפה של רכיבים בלויים. צוות החברה עוקב אחרי שחיקת הציוד, מחליף או מתקן את החלקים השחוקים עוד לפני שהם גרמו לכשל במערכת.

אחזקת שבר היא סדרה של פעולות המבוצעות בציוד רק לאחר שקרתה תקלה ונדרש תיקון. באחזקת שבר אין מעקב קבוע אחרי הציוד, רק כאשר מתרחשת תקלה, הציוד מתוקן.

אומנם, אחזקה מונעת היא אחזקה יקרה יותר, אך יש לה יתרונות רבים. היא חוסכת את הצורך בהוצאות גדולות כאשר מתרחשת תקלה בלתי צפויה בציוד והיא מונעת כשל בציוד והשבתה של המערכת בזמן תקלה. במערכת הפועלת על אחזקת שבר אין מעקב אחרי הציוד ואי אפשר לדעת מתי עלולה להתרחש תקלה. חשוב לדעת כי בבניינים עם מערכות אחזקה מורכבות, כשל במערכת עלול לגרום לסיכון דיירי הבית.

מערכת האחזקה האידיאלית היא שילוב בין אחזקה מונעת לבין אחזקת שבר.