שתפו את הכתבה:

יישום פתרון ממוחשב לניהול מערך האחזקה בבית הלוחם

רמדור מקבוצת טופ גרופ השלימה פרויקט ליישום פתרון ממוחשב לניהול מערך האחזקה בבית הלוחם
חברת הפרויקטים המובילה "רמדור" מקבוצת טופ גרופ סיימה לאחרונה פרויקט רחב שנמשך כשנתיים בכל סניפי בית הלוחם – ארגון נכי צה"ל בארץ, במהלכו יישמה פתרון ענן מקיף לניהול כל מערך האחזקה. רמדור יישמה בבית הלוחם את "תחזוקנית", תוכנת ניהול האחזקה שמייעלת את מתן השירות בארגון, מצמצמת עלויות אחזקה ומשפרת את יכולת קבלת ההחלטות.

"תחזוקנית" היא תוכנת ניהול אחזקה שנותנת מענה כולל לדרישות ניהול מערך אחזקה בארגונים, בכללם ניהול אחזקה מונעת, הגדרת טיפולים תקופתיים, הכנת תוכניות עבודה שנתיות ומעקב אחר היסטוריית תקלות וטיפולים. מעבר למענה השוטף שהמערכת נותנת, "תחזוקנית" שפועלת בענן, מספקת ערך נוסף באמצעות אפליקציה: כל עובד בבית הלוחם יכול לדווח על תקלה במבנה ובציוד, לתעד באמצעות צילום ולשלוח קריאה ישירות למערכת. בעזרת "טכנאים על המפה" מנהל האחזקה יכול לצוות משימות ולעקוב אחר הטיפול בתקלה. כך ניתן לנהל מערך אחזקה שוטף, לשמר מתקנים וציוד תוך בקרה על הטיפול השוטף, לנהל תקציב ותוכניות שנתיות למערך האחזקה לשמור על זמן תגובה מהיר ושירותי.

הפרויקט שנמשך כשנתיים החל בשלבים: תחילה הוטמעהפתרון בהצלחה בסניף אחד של בית הלוחם בתל אביב ולאחר מכן הורחבה הפעילות לאתרים נוספים. כיום המערכת עובדת בכל סניפי בית הלוחם בארץ ועתידה לפעול גם בסניף אשדוד שהולך להיפתח בקרוב. המערכת החדשה תשרת למעשה את כל עובדי בית הלוחם, מדובר במאות משתמשים שפותחים קריאות וכחמישים משתמשים שעוסקים בדיווח ומעקב אחר ביצועים.

"בעבר לא היו לנו מערכות לניהול אחזקה, עבדנו ידנית עם דו"חות אקסל. נוצר צורך ממשי במחשוב התהליך, במיפוי הציוד בשטח לטובת ניהול תקין וחכם יותר של אחזקת מנע ושבר, כמו גם מניעת תקלות ושמירה על רמת תחזוקה גבוהה. "תחזוקנית" של רמדור עונה על כל הצרכים שלנו ובנוסף מאפשרת דיווח מהשטח באמצעות אפליקציה, סנכרון ותיעוד כל קריאות האחזקה, מעקבים ועוד".גורם בכיר בבית הלוחם.

 "שמחנו לסיים בהצלחה את הפרויקט בבית הלוחם ולספק ללקוח מערכת אחת בה מרוכז כל המידע התפעולי, מה שיאפשר ניהול אחזקה ברמה הגבוהה ביותר. המערכת החדשה מספקת תמונת מצב ברורה של סטטוס האחזקה ומאפשרת שליטה ובקרה על הפעילות, ניהול טכנאים, ניהול ובקרה על תקציב האחזקה, סדר וארגון ויעילות תפעולית". חנה מנחם, מנהלת פעילות תחזוקנית