שתפו את הכתבה:

רשת מלונות פתאל הטמיעה את מערכת 'תחזוקנית בענן'

רשת מלונות פתאל סיימה בהצלחה הטמעה של מערכת לניהול אחזקת מנע ואחזקת שבר, תחזוקנית בענן, בכ 40 מלונות הרשת. היישום כלל סקר מיפוי נתונים והקמת מערכת אחזקה מונעת לציוד ומערכות במלונות הרשת בפריסה ארצית.

"באמצעות הפתרון של תחזוקנית, אנו מקבלים תמונת מצב עדכנית בכל שלב ובכל זמן נתון, לנהל ולפקח אחר התקלות ולבצע מעקב אחר ההשקעה הכספית שנעשה בכל מחלקה ומתקן . השימוש בתכנת אחזקה בענן ייעל את ניהול תקציב האחזקה של המלונות, שיפר את זמני התגובה שלנו בשטח ואת רמת שביעות הרצון של אורחי המלון" הנהלת מערך אחזקה, מלונות פתאל.

תחזוקנית– הינה המערכת המובילה לאחזקה בענן המסקפת למנהלי אחזקה ומנהלי נכסים פתרון מובנה לניהול אחזקת שבר ואחזקת מנע. בעזרת מיפוי המתקנים וסימונם בברקודים, ניתן לעקוב אחר הטיפולים השוטפים ובכך לשמר את תקינות המתקנים לאורך זמן. בקלות, ניתן לאתר ספקים על המפה ולצוות אותם למשימות . התחזוקנית משולבת אפליקציה, כך שגם מהשטח, טכנאים יוכלים לדווח שעות, לדווח תחילת עבודה, סטטוס טיפול, לרשום הערות ולתעד באמצעות המצלמה ישירות לאפליקציה.
רונן כהן, מנהל הפרויקטים ברמדור, מציין כי "בכדי למקסם את ההשקעה בציוד ולספק לדרג הניהולי שליטה בניהול תקציב האחזקה המונעת , הוקמה מערכת התראות אשר באמצעותה ניתן לאשר כל השקעה נוספת בציוד העולה מן השטח. בזמן אישור התקציב ניתן לצפות בהיסטורית ההשקעה באותו הציוד באותה היחידה ובכך לקבל החלטה מושכלת על סמך נתונים בזמן אמת.

הפתרון שנבחר 'תחזוקנית בענן'

הדרישה של רשת פתאל היתה ליישם מערכת אינטרנטית בענן הנגישה מכל מקום ומותאמת גם באפליקציה לדיווח ועדכון מהשטח אשר תאפשר מעקב בעיקר אחר ההשקעה בציוד ובמתקנים השונים של המלונות. בנוסף על המערכת להכיל אפשרות של צירוף מסמכים לתיעוד הסטורית הטיפולים: דוחות ביקורת תחזוקה, טפסי רכישת ציוד, עלויות העבודות והתקלות.

בעזרת ביצוע סקרים, איסוף ומיפוי נתונים לכל המערכות והציוד הנדרש בכל המלונות הרלוונטיים הוקם בסיס נתונים מורחב בתחזוקנית המכיל נתוני תשתיות, מבנים, מערכות ציוד, הוראות אחזקה לכל מתקן ומערכת. נקבעו מועדים ותדירות טיפול בציוד (בזמנים קבועים/לפי מונים), יושם פיתוח של פתיחה אוטומטית של טיפולים על פי תכנון שנתי והוגדרו לוחות זמנים לסיום כל עבודה (SLA).
במערכת ישנו מנגנון התראות על טיפולים שטרם הסתיימו, תיעוד ומעקב אחר ביצוע העבודות המונעות המבוצעות ע"י קבלנים ועובדים פנימיים, תיעוד האישורים והבדיקות הנדרשים על פי חוק (גילוי וכיבוי אש, וכד')

גורם בכיר ברשת מלונות פתאל, אומר: " טרם הטמעת מערכת תחזוקנית התמודדנו עם קשיים במעקב אחר ההשקעה במתקני המלון. עם תחזוקנית אנו יכולים לעקוב ומדוד את המתקנים במחלקות השונות, לנהל אחזקת שבר על מערכות גדולות ומורכבות ולחסוך כסף רב בניהול השוטף של האחזקה. המערכת מאפשרת לנו לנהל אחזקה מונעת באופן כמעט אוטומטי, דבר המקל על ההתנהלות השוטפת ומבטיח שימור ותקינות מתקני המלון לאורך זמן".

התועלת העסקית שהושגה בעקבות הטמעת מערכת ניהול אחזקה 'תחזוקנית בענן'

חיסכון בעלויות האחזקה של מתקני המלון, מעקב וייעול תקלות, עבודות השירות וזמני תגובה; איתור תקלות חוזרות בציוד; ביצוע עבודות תחזוקה מונעת לפי יומן עבודות שנתי מסודר בהתאם למלון; ניהול נכון של עובדים ואמצעים במתן שירות; מעקב און ליין על : עלויות, טיפולים, עבודות, עובדים, קבלני חוץ, תקציבים וסטטיסטיקות.

על רשת מלונות פתאל:
לרשת פתאל מעל 190 מלונות בעולם וכ 40 מלונות בישראל. מלונות פתאל פרוסים מצפון לדרום על שפת ים התיכון, ים סוף וים המלח ופועלים בקונספציות שונות וחדשניות. המאחד את כל מלונות רשת פתאל הוא רמתו הגבוהה של השירות כחלק מהחזון לספק את חווית האירוח המושלמת .

על תחזוקנית:
המערכת מובילה את תחום התוכנה לניהול אחזקה מבית רמדור הכוללת מאות משתמשים, אלפי מבנים, קמפוסים, מפעלים ותשתיות. מעל 20 שנות ניסיון בניהול מערך האחזקה, מבוססת ענן – מכל מקום ובכל זמן, מכל מכשיר.